- Do protected nie odnosimy się przez .
- Dla klas w innych pakietach do protected członków można dostać się tylko
przez dziedziczenie - Do protected member dostaniemy się z klasy z tego samoego pakietu!!!
- Zmienne lokalne są bez modyfikatorów dostępu
- W zmiennych lokalnych można uzywać final
- Protected= package + subclass throught inheritance
- Klasa nie bastrakcyjna z choć 1 metodą abstract jest illegal!!
- Klasa abstrakcyjna nie musi mieć abstrakcyjnych metod!.
- Pierwsza nie abstrakcyjna klasa musi implementować wszystkie metody abstrakcyjne z superclass.
- static + abstract method are illegal!
- Oznaczenie synchronized stodujemy tylko do metod i bloków kodu!
- Native tylko dla metod! ( deklaracja jak metody anstrakcyjne)
- strictfp tylko dla klas i metod ( nie dla zmiennych!!!! )
- Varargs: void method(int... x) {}
- Varargs musi być ostatnim marametrem!
- Varargs=> 0 lub wiele
- Jeżeli przed konstruktorem damy void to jest traktowany jako metoda.
- Konstruktor nie może być ani final ani static ani abstract!
- Ile zajmuje boolean to zależy od sprzętu!.
- Char i short zajmują 16 bitów.
- Klasy abstrakcyjne mogą implemntować interfejsy!
- Metod ,które są w interfejsie nie trzeba zapisywać w klasie abstrakcuyjnej, dopiero w pierwszej klasie konkretnej!!!
- volatile tylko do zmiennych!
- Jeżeli klasa nie jest public to nazwa nie musi pasować do nazwy pliku!!!
- Metoda private nie może być overriden!!
- throws jest dozwolone po sygnaturze metody abstrakcyjnej!!
- może być synchronized łączone z final i modyfikatorami dostępu.
- Klasa abstrakcyjna może rozszerzać klasę konkretną!!
27 lut 2010
Podstawy cz.2
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz